Tidigare stängningsdags på pubar i Thailand?

2004-02-22 11:44:31 - Mange

Jag har hört att pubar och resuranger ska stänga redan 24:00 från och med 1 mars. Gäller detta disko också?
Tänkte dra till koh Samui snart och tycker att det är lite väl tidig stängning.

Kommer det finnas ställe som är öppna längre eller vad gör man annars efter tolv?

Svar
Postad: 2004-02-22 14:15:41 av kaj
ALLA näringsställen skall stänga 24:00 ,specialtillstånd kan ges ytterligare en timma efter "prövning".

Postad: 2004-02-22 15:31:52 av Jonas M
Meningen är väl att det ska finnas vissa zoner som har öppet längre. Ryktesvis har jag hört att det inte ska vara några problem med stängningstider i Chaweng.
Om nu verkligen beslutet implementeras tror jag inte att det kommer att vara så länge, i vilket fall som helst kommer det alltid finnas ställen där man kan kröka hela natten, det är ju fortfarande Thailand.

Postad: 2004-02-22 18:37:49 av Micke
Nån som vet hur det kommer att vara med hotelbarerna stänger dom också 24:00 ?

Postad: 2004-02-23 01:38:22 av Micke 2
Reglernas bakom detta konstiga beslut är ju att "städa upp" lite.

Reglerna är mycket oklara, vilket inte förvånar då detta är Thailand.

Zonerna som ska ha öppet till två finns redan och då de vill städa upp lite är det ju konstigt att till exempel ökända Patpong ska kunna ha öppet till två, liksom massage parlours (där man kan få alla typer av massage). Och andra ställen måste stänga tidigare.

Hard Rock Cafe på Siam Square vet ej ännu (10 dagar innan genomförandet) vilken tid de måste stänga, 12, ett eller två? Då mycket av deras business är sent öldrickande turister är de ju lite oroliga.

Disco kommer kunna ha öppet till två på många ställen. Ni som bor runt KSR vet ju att flera ställen i det området har mutat till sig längre öppettider än två. Nu får man väl se vad som händer med det.

Om reglerna kommer behållas får man väl se men inget i omöjligt i Thailand.

TIT (This is Thailand)

Ha de!

Micke2

Postad: 2004-02-24 01:30:51 av Johanna
På alla större festställen som phiphi och koh phangang är det nog inga problem tror jag...

Förra året sa farbror polisen 02:00, men flera ställen stängde av musiken i 15 min för att sedan fortsätta festen flera timmar till.
...och som de flesta vet finns alltid efterfest ställena som är öppna länge, hippie på phiphi - inte stängde dom 02:00?

Postad: 2004-02-24 17:49:12 av DrX
Utmärkt förslag!

Jag kommer i håg 1990, då öppnade gogobarerna klockan sex och stängde klockan tolv. Sen 1993 körde karusellen igång två timmar senare och stängde två timmar senare,. Vad är det för mening med det? Nej, jag vill komma hem i tid..

Postad: 2004-02-24 17:51:49 av Nicke
Nu var jag visserligen bara i bangkok i 2 dagar, men tyckte att runt 2 var det ganska dött iaf runt khoa san road. Brukar de vara så?

///
Nicke

Postad: 2004-02-25 12:51:11 av Johan
Nej inte stängde hippie bar klockan två inte... snarare typ 5 eller kanske ännu senare..

Postad: 2004-03-01 12:28:51 av M
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!
Dom har temporärt skjutit upp lagen i 2 veckor!!!!!!!

Postad: 2004-03-01 12:29:09 av m
Omprövning...

Postad: 2004-03-01 12:47:00 av Micke
Kanon.
Ska till bkk över helgen igen! Då behöver man ju inte oroa sig! Kall öl och WhiskyCola till minst 2am! NICE!

Micke

Postad: 2004-03-03 06:42:19 av m
Ännu bättre, dom har skjutit upp lagen till 1:e april och kompromissat så att alla barer får ha öppet till 1..

Tror dock inte att det kommer hålla så länge..

Postad: 2004-03-07 05:47:55 av svennen
Dom kanske kommer 'stanga' 24 men vad gor det, finns ju alltid stellen oppna anda :)
Och ett tips till dig Mange, KohSamui suger, dra till KohPangan eller Pattaya beroende pa vad du gillar....

Postad: 2004-03-14 18:20:29 av Jonas
Har ngn nyligen kommit hem från Thailand som kan berätta om det var en stor skillnad mot tidigare?

Postad: 2004-03-14 23:48:24 av Arr
Allt beror på var du är. I städerna är de petiga som attan. Men ute på de mindre öarna stänger barerna när sista gästen går =) Det är min erfarenhet iaf

Postad: 2004-03-15 16:11:36 av I helgen som vanligt
Jag var ute till minst två på morgonen i bkk både fredag och lördag. som vanligt!

Postad: 2004-03-16 10:23:13 av Jonas
Skönt att det verkar vara ganska lugnt!! Undra hur det är tex på Koh Samui?

Postad: 2004-03-18 08:27:10 av F
Ganska konstigt att Taksin inför sånna här lagar för att få bort:
-pristitution
-narkotikan
-ungdomskriminaliteten

Men ändå får några zoner ha öppet som vanligt och de är:

-Soy cowboy
*Ett av bangkoks värsta horkvarter

-Royal city avenue
*Där vart alla thailändka ungdommar
festar.

-Patpong
*Säger sig självt

-Delar av Nana
*Horkvarter

Han är smart den där Taksin, detta kommer ju att medföra att investerare inte kommer investera i thailand och att de privata festerna kommer att öka vilket medför mer narkotika.

Så nu när man vill festa och klockan blir över 12 så kan man gå till Poseidon men man kan inte gå till Q-bar eller Bed.

Samma är det med utegångsförbudet för barn under 18år. Efter klockan 10 på kvällen får dom itne vistas utomhus ensamma.. Smart!

Knepigt det där. Hoppas alla börjar förstå vilken polis/nasse stat thailand är.
Om ni åker hit mer än som bara turister så inser man vilket hjärndött land detta är....

Postad: 2004-03-18 10:05:09 av Intressant
F:

Glöm inte att flera ställen på KSR kunna köra minst halva natten hela tiden. Det kommer nog fortsätta så!

Utegångsförbud för minderåriga.
Helt fel. Tänk de minderåriga som jobbar på bensinmackar, på 7-11 och andra ställen för att försörja sina föräldrar eller sin skolgång på vanligt sätt och inte genom prostitution.

Och när det gäller narkotikan; Har det blivit mindre droger på Koh Pangang och fullmånefesterna. NÄ! Däremot är det väl fler som skräms upp av poliser och får betala dryga böter under bordet.

Korrupta poliser och militärer kommer sko sig ännu mer om detta förslag verkligen drivs igenom till 100%.

Men det var väl inrikesministern som föreslog detta. Taksin är väl tveksam men måste väl följa om detta klubbas om jag förstått rätt!

Men tack för att du förde upp detta!

D

Postad: 2004-03-19 09:11:54 av aiw
angående tidigare stängningsdags på pubar i thailand så tror jag att nån här innan menade att det är ett hyckleri att Thaksin vill komma till bukt med prostitutionen och samtidigt sätter han stängningstiden till 12 på städade ställen, och till 2 på horbarerna.. det borde ju rimligtvis bli mer folk på horställena om man gör så... han vill få undan ungdomar från stan men samtidigt får typiska ungdoms ställen ha öppet till sent på natten (som RCA), medan han stänger de lite mer städade ställena, som t ex Q-Bar.

det är just det som är lite konstigt, vare sig man är emot eller för..

sedan är ju thailands regeringar kända för att införa en lag, följa den mycket hårt i ett par månader, och sedan är allt tillbaks till det gamla igen (förutom att polisen kan ta lite fler mutor om de behöver extra pengar)

dessutom är thailand ett land som livnär sig på turisterna. gör man så här kommer både turister och investerare att tänka om, vilket många många thailandare förlorar på.

Postad: 2004-03-19 12:02:46 av Micke
Som vanligt blir det lite konstigt när Thaiarna försöker ändra dessa lagar.
Korruption kan vara en orsak.
Varför hålla horområderna och ungdomshaken i Bkk öppna sent om det är det de vill kontrollera bättre?

Är det inte lite segt för de vanliga ställena som ligger utanför zonerna, att de får stänga tidigare.
Pajaskonster rakt igenom!

Tjing!

Postad: 2004-03-24 11:10:31 av Jonas
Kan ngn som har kommit hem ifrån Thailand nyligen, berätta lite om ifall det har blivit några förändringar på öppettider eller, om det är samma som tidigare?

Postad: 2004-03-24 12:27:44 av J.
Hej Jonas,

De ska börja stänga klockan 1 från och med April 01 är det senaste jag hört.

Just nu gäller inte 12 längre, utan det är 1 för alla ställen.

Postad: 2004-03-24 22:00:05 av Jonas
Tack!

Det verkar ju lovande, undra om ställena kommer stänga 1 eller om de ändå kommer att hålla öppet längre?

Postad: 2004-03-25 04:15:38 av j.
så brukar det ju alltid funka - har hört att de kommer att hålla stenhårt på det i ett par månader innan stormen lagt sig, o sen gå tillbaks till det gamla vanliga...
för några månader sedan fick inte restauranger eller ställen ute på gatan servera öl o sprit efter typ 2... det de gjorde då var ett lägga ölen i en papperspåse som alla satt och drack ur istället...funkade hur bra som helst..

vet dock ej hur det kommer att funka för större ställen som Q Bar eller Minsitry.. de har sagt att de kommer att ta tag i lagbrytare med hårdhandskarna...

Postad: 2004-03-25 14:16:33 av Kriss
Kom hem i måndags ifrån koh samui och där stängde alla barer klockan 02:00.

Tydligen har inte det inte blivit riktigt bestämt än hur dom olika zonerna skall vara.

Postad: 2004-03-25 22:36:15 av Jonas
Det verkar ju lovande!!!

Åt andra sidan så kanske det trots allt är skönt att ställen stänger vid 2 med tanke på att det är ganska skönt att vara lite mer utvilad i värmen.

Postad: 2004-03-26 01:31:32 av hallå där
J:
stängde inte Ministry för kanonlänge sedan????

Postad: 2004-03-26 04:54:53 av J.
Ministry: mycket möjligt... menade framför allt ställen som ministry of sound. har inte varit på ministry på typ ett år så vet ej vad som hänt sedan dess..

vet du varför dom stängde föresten? det var ganska glest med folk men inte så illa ändå...

Postad: 2004-03-28 12:35:02 av Jonas
En sak som är säker är att stängningsdagsfrågan berör med tanke på hur många som har skrivit här och har varit inne på den här tråden :-)

Postad: 2004-03-28 15:14:12 av hallå där
J.

Sorry att jag inte kom tillbaka. Jag var i Guangzhou ett par dagar.

Var bara ett par gånger på MOS och tycker nog att det finns bättre klubbar längs Sukhumvit.
Det var väldigt glest senast jag var där. Pengarna tog väl slut. De annonserade ju rätt friskt.

Denna stängningsregel kommer nog inte få den effekt som de hoppas på.

Vi får se till helgen vad som gäller då. Är i bkk och sen Koh Chang från fredag. De ställen jag brukar hänga på berörs inte då de ligger i de så kallade zonerna. (Obs ej bordeller och annat skräp.)

Postad: 2004-03-29 05:45:54 av J.
Hallå där:

tog precis svängen förbi gamla Ministry och det var nåt annat ställe där som hette Decibel eller nåt sånt... Gamla Ministry va ganska trist... de hade nån vision om att det skulle gå i London anda och dra till sig "coola" människor...

jaja...har föresten hört att zonerna har slopats och att det blir 1 på alla ställen... vet dock ej huruvida det stämmer i o med att det är olika bud var gång man hör något om det...

ha det kul i bkk o på Kho Chang!

Postad: 2004-03-30 02:48:13 av Hallå där
J.

Håller med om att MOS va rätt segt.

Som sagt var - nya bud hela tiden. Undrar verkligen om alla ställen stänger 01.00 från och med torsdag? Det måste kollas upp.

Konstigt när det går att festa bestydligt längre i flera av länderna i området: HK, Kina, Malaysia, Kambodja, Vietnam, Singapore med flera.

Vi får se vad som händer. Håll mig gärna informerad vad som händer.

Bkk 4ever!

Postad: 2004-03-30 20:26:34 av Jonas
Även om pubarna stänger vid ett så blir det säkerligen gott om priva fester. Man behöver nog inte oroa sig så mycket över de evntuellt tidigare stängningstiderna.

Postad: 2004-04-01 10:05:03 av Bumbi
På Koh Pha ngng (HAADRIN) sa stenger dom ner det inte e nagra fler turister som vill ha natt att dricka. :) HELT UNDERBART...

Postad: 2004-04-02 11:49:39 av Bkk nu
Hörde att inget ändrats denna månad.
Fick inte han som la förslaget, inrikesministern(?), sparken i veckan.

Landar 20.30 lokal tid. då är det fest igen!!!!!!!!
Whiskycola.......

Postad: 2004-04-02 14:03:59 av J.
va ute igår och de stängde klockan 1... MEN... naturligtvis så vet ingen vad som händer i och med att det "nyaste" förslaget är att man får inte ta in någon efter 1... men gästerna får fortfarande festa tills 2... vet dock ej huruvida detta stämmer... vi va i alla fall kvar tills runt 2 fast det berodde på att stället va mycket lokalt..

Postad: 2004-04-03 06:26:27 av sent
Kom hem typ 04.30 imorse........
Detta dock efter sen efterslackning pa 7-11:):)

Ha det bra darute.....

tjing

Postad: 2004-04-05 07:57:43 av hej hej
Släpp plånböckerna loss, det är Thailand time!!!

Postad: 2004-04-11 11:27:18 av Helena
Är det någon som vet vad det senaste är i "pubfrågan"?

Postad: 2004-04-11 22:03:29 av challechalle
Kom hem från Bangkok igår. På Khao San stängde de kl 1 men sa att på "baksidan" var det fest dygnet runt! Det var vad de som jobbade där sa iaf. Festade dock inte så sent själv så kan inte bekräfta att de verkligen hade öppet hela natten...

Postad: 2004-04-12 09:05:33 av Sent
Mycket stanger 1, men vissa omraden har ju oppet till 2, i alla fall i natt........
Baksidan pa KSR har ju sent eller mycket sent de senaste aren....

ha det bra (med i graten i halsen pa flygplatsen)

Micke

Postad: 2004-04-12 18:38:40 av Nicke
Fan att man missade "baksidan" på KSR, tyckte det var konstigt att allt stängde typ 1-2...

Postad: 2004-04-15 20:27:30 av Elin
En del ställe på Thailand stänger 1, medan flertalet verkar ha öppet i princip till sista gästen lämnar puben.

Postad: 2004-04-16 02:46:18 av Sent
Som så många andra gånger i detta land så är det pengar som talar! Ju mer du mutar ju längre kan du ha öppet.

Koh Chang förra veckan stängde jag ett ställe typ 04.30 med ett gäng thaiare. Lugnt och sansat på beachen med thaipop i stereon. Kanontrevligt!

Hur är det på koh Samui?

Postad: 2004-04-16 10:02:12 av Phatcrack
Phuket har tillstand till 2 for alla barer.
Var dar for 1v sen.
Koh samui kl1.

Bangkok var 2 nar jag akte darifran for 3veckor sen. Nu vet jag inte...

Postad: 2004-04-21 10:04:27 av Freddan
Stängningstiden är inget problem i Thailand, fest dynet runt :-)

Postad: 2004-04-23 23:25:57 av Elin
Är det någon som har hört något om det senaste?

Postad: 2004-04-26 20:35:56 av Helena
Tror att det fortfarande är 1 förrutom vissa speciella områden.

Postad: 2004-05-05 18:55:04 av NM
Senaste nytt?

Postad: 2004-05-08 21:35:32 av NM
Är det verkligen ingen som är nyss hemkommen från Thailand, som vill uppdatera oss i denna intressanta fråga :-)

Postad: 2004-05-09 06:22:13 av Same same but different
Förra helgen i bkk:

Flera av de ställen jag brukar hänga på stängde 2 som vanligt.
Eftersom jag behövde gå hem då, kollade jag inte ställena på ksr som brukar ha öppet längre. Kan kolla om två helger igen.

Men vad jag förstått så är det många som sparar festandet till andra storstäder, såsom KL, HK med flera. Många expats åker till HK och festar eftersom de stänger sent eller mycket sent.

Nu när jag tänker efter var ett ställe i bkk förvånadsvärt folktomt mot tidigare......

Postad: 2004-05-15 18:09:11 av Henrik Högberg
Ja frågan är när dom stänger.

*ler*

Postad: 2004-05-15 20:14:37 av Snigel
Verkligen många som varit inne på denna tråd, detta är mycket imponerande! Jag själv har inte så mycket att tillägga som inte sagts, men hoppas på långa festnätter i Thailand i december.

Postad: 2004-05-16 04:28:21 av Thaistyle
En del ställen stänger 12, andra 1 eller 2 fortfarande. På KSR stänger flera ställen 2, och jag vet ej om det fortfarande finns ställen på KSR som lyckas muta sig till längre öppettider.

På öarna verkar det var lite si och så med 2 regeln.

Money talks.....

Förmodligen rinner dessa nya luddiga regler ut i sanden och så blir det som vanligt snart......Hoppas vi!

Ha de!

Postad: 2004-05-16 08:53:28 av Fredrik Mark
Jag tror iofs att man är rätt nöjd med att vara ute till 24. Det blir ju ljust redan vid 6... (då ska man ju upp :P)

Är det någon som har koll på soltimmarna runt jul/nyår ?

Postad: 2004-05-17 04:10:33 av aiw
soltimmarna är samma året om... dvs ljust vid 6, mörkt vid 7...

Postad: 2004-05-18 01:05:53 av Micke
Tja!

Om man är så sugen på att fortsätta festandet så är det ju bara att försiktigt fråga någon thailändare om han/hon kan tipsa om ett öppet festställe. Be att få det nerskrivet på en lapp och visa det för närmaste taxichaffis... Funkade för mig i alla fall när jag på drottningens födelsedag ville dricka öl i Bkk och det till min stora besvikelse var igenbommat överallt (en sån där dag när dom till och med hänger hänglås på ölkylarna inne på seven). Frågade runt lite och hamnade slutligen på ett stooooort festställe där ca. 3000 andra thailändare festade till live musik, mat och dricka!! Och dom stängde ca. 4... så ställena finns men det gäller bara att hitta dom!!
ps. Dock lämnar jag ju ingen garanti på att du kan hamna på en horbar... så specificera ditt lnskemål noga så att missförstånd inte uppstår. ;)

Chook dee na khap! // Micke

Postad: 2004-05-19 18:17:07 av Mange
- Micke
Tack för tipset!!!

Postad: 2004-05-20 01:19:16 av Micke2
Micke!
Vilket år var detta? Augusti 2003????
Var hamnade du? Var det dans? Jag trodde jag varit på alla thaiställen som hade livemusik, röj, bira och dans sent.

Måste nog fråga runt igen.

Posta gärna snart. Är i bkk till helgen igen. Är så jäkla less på attityden hos Hong Kong människorna så jag funderar på att pendla varje helg till Bkk som många andra!

Postad: 2004-05-20 04:55:36 av karin
micke2,

Jag bor i Bangkok men funderar på att flytta till Hong Kong pga jobb... hur är det där??? vad menar du med attityd hos hong kong människor??

Postad: 2004-05-20 14:02:40 av Patrick
Har lite information som troligtsvis kan intressera er på detta forum.

Enligt dagstidningen matichon som jag brukade att läsa när jag bodde i Ranong, så har regeringen drastiska planer på någon form av uppstädningskampanj nästa höst på många av dagens turistorter. Vad detta innebar rent konkret var troligtsvis inskränkningar av öppentiderna samt hårdare kontroller av både turister och inhemska.. detta som ett led mot de senaste tidernas droguppgörelser i dessa områden.

Postad: 2004-05-20 22:24:28 av Mange
- Patrik
Är det nu till hösten? Känner du för att utvecka ditt inlägg ytterliggare?

Mvh

Postad: 2004-05-21 02:07:54 av Micke
Micke2,

Jo det var i Augusti förra året! Men vad jag hört så skall det fortfarande finnas sådana ställen kvar som alltså inte lyder under 2am stängningen. Va fan, man vet ju hur det funkar i Thailand... mutar man sheriffen så är det inga problem! Och minst ett sånt ställe finns det alltid. Någon som kan ge svar på hur det ser ut för "BedSupperClub" och "Q-Bar" i Bangkok... hoppas dom inte blier tvungna att stänga ner 12... annars så verkar det ju vara som att just alla horbarer får ha öppet till 2am, konstigt när dom vill städa upp det... men men! Ha det så kul i Bangkok din lyckost!! Själv har man tre tentor att se framemot men om 14 dgr står jag på don muang!!!!!

Take care na

Postad: 2004-05-21 15:19:39 av Micke2,
Och jag har ingen aning om vad stället hette... men av mina fyra nätter i Bangkok så slutade två av nätterna just på det stället...
Dom har en enorm uteservering och inuti rymms det väl ca 1500 gäster, där dom även har livemusik på scen!
Om du kommer på vad det är för ställe jag kan mena med mina vaga beskrivningar så får du gärna höra av dig... vill hemskt gärna gå dit igen! ;)

// Micke

Postad: 2004-05-26 03:34:13 av Micke2
Micke!

Helgen i Bkk var kanon som alltid. Tyvärr är en helh som alltid för kort.
Var på Qbar och värmde upp och det var trevligt. Kollade ej öppettider då jag drog vidare. Kollade in en ny thai bar neråt soi 29 (bara thaiare och jag. Hur bra som helst) innan hamnade på nya nattstället på soi 33: Kommer ej ihåg namnen nu, men kollar upp det.

En kväll var jag på Laodisco och det var trevligt också men lite smått. Kul dock att se normala arbetarfolket från Isaan släpper loss.

Var på KSR och man slutar aldrig förvånas. Mer om det sen.

Karin!
Tänkte du flytta på vinst och förlust eller har du erbjudits jobb så du hamnar som expat??? Om expat och du får bra lön, bostad betald, maid och annat ordnat kan du ju pröva då det underlättar. Jag hade inte pallat en vecka utan detta ordnat!

Dock tröttnar man rätt snabbt på oresonliga, trängandes, och allmännt otrevliga HK-kineser. OBS, jag vill inte dra alla över en kam, men det är en jobbigt miljö.
Många ber inte om ursäkt när det kliver på fötterna mm, de flesta är så pengafixerade så man ruttnar. Visst pengar är bra att ha, men de är känslokalla på ett sätt som jag inte upplevt någon annanstans under min 5 år i Asien.

Serviceinrättningar är ofta ett skämt, butiksbiträden extremt pushiga.

Kantonesiska är förmodligen det mest högljuda språket i världen och det enda som skriks ut....Say no more!!

Myndigheterna är ett skämt också. En sak som jag irriterar mig på: Då landet gick mycket dåligt 2003 med hög arbetslöshet (8,5%), SARS med mera behövde staten pengar. Vad gör man då? I april sänkte de minimilönen för 250,000 utländska maids (Filippinskor, Thai, Indonesiener) med 11% till 3,260 HKDollar (cirka samma SEK), så de stackars HKarbetarna skulle ha råd med sina maids. I oktober då landet återhämtat sig något la man en skatt på
de som anställer maids så man kunde få ännu mer pengar till statskassan. Men höjde man lönen för maidsen? NEJ! Samtidigt betalar 2/3 av arbetarna inte skatt alls.

Karin vill du veta mer? Maila gärna på mickebkk@hotmail.com. Jag har mer info. Det finns bra grejor också, men hade just en dust med världens mest lönsamma bank (tyvärr totalt ointresserade av service), och det var inte kul.

Tack för mig!

Micke2

Postad: 2004-05-28 10:05:48 av mattiasjarnhall
Sådär, nu har jag rensat upp denna tråd från inlägg som INTE hade något att göra med ämnet.

Fortsätt gäran diskuttera ämnet, men håll er från påhopp och inlägg som endast syftar till att provocera.

Har ni invändningar till redigeringen så kan ni höra av er till mig på: mattias@backpacking.nu.

Puss och kram!

Postad: 2004-05-29 12:38:00 av Connors
Jag tycker det verkar vettigt, att stänga klockan 00:00. Det finns så mycket mer än bara sprit och fest. Upp tidigt på förmiddagen och vandra ut i skog och mark, det kallar jag semester. Djurlivet, med alla ormar och annat som vi i kalla Sverige inte har i det vilda, är väl värt att undrsöka.
Mvh: Ödlan från Malmö.

Postad: 2004-05-30 15:52:04 av Observatör
Tänk, jag tror inte på censur..

Postad: 2004-05-30 19:30:32 av Micke
Connors,

Då kan du ju inte varit ute mycket i den svenska naturen... räcker att cykla 5 min utanför Södermalm för att se rådjur, ormar och alla möjliga djur i våra skogar... trots att det är kallt här!

Tycker det är bra om vissa nöjesetablissemang som jag ej stödjer tvingas stänga tidigare. Dock så funkar det ju tyvärr så att även alla små cafén m.m. kommer tvingas stänga tidigare. vilket betyder att om du vill sitta uppe lite längre med dina kompisar någon kväll med eller utan sprit så får du typ göra det på ditt rum eller på stranden. Connors allt handlar inte om sprit och fest, även om du som nykterist tror att alla andra tänker så!

// Micke

Postad: 2004-05-31 19:52:48 av svennen
Finns ju alltid svartklubbar och liknande att gå till så dom kan få stänga 00.00 om dom vill^^
Samma sak som hemma iSverige när inga klubbar fick ha öppet efter 02-03, blev bara massa svartklubbar och roliga efterfester då, saknar nästan den tidan :)

Postad: 2004-06-03 12:39:54 av Mange
- Connors

Visst finns det mycket mer att göra än att festa. Jag gillar själv att se mig omkring och även att ta en öl eller två. Detta är ofta trevligare att göra på en pub en att sitta hemma, därför är det synd tycker jag om uteställena stänger för tidigt.

Postad: 2004-06-03 20:40:39 av Observatör
I thailändska tidningar diskuteras att man ska Patpong öppet till 4...Kan ni läsa!!

Postad: 2004-06-03 20:43:14 av Iakttagaren
Det måste vara en oerhörd rädsla för fri debatt i den svenska folksjälen.. Hur ska man annars förklara annars alla övergrepp..

Postad: 2004-06-03 21:58:33 av kalle
läste något om de skulle införa stängare regeler, ngn som vet något om detta

Postad: 2004-06-04 09:55:13 av Majkball
kalle,

Läs igenom tråden så hajar du nog vad det handlar om.

// Micke

Postad: 2004-06-05 19:29:40 av Kanske
kanske man kan gå sådär jättelångt i tailand åxå. sådär 4timmar tycker jag är lagom efter en öl eller två.

Postad: 2004-06-09 14:18:31 av Patpongfan
Varför plockar ni ständigt bort alla roliga och lite annorlunda inlägg?
Leve Patpongs nya öppettider!!

Postad: 2004-06-09 15:52:58 av Kriss
När det gäller Lamai på Koh Samui så har dom åter öppet till 02:00 sedan en ny "borgmästere" har blivit vald. Det första han gjorde var att låta allt vara öppet tills 02:00....

Postad: 2004-06-09 16:02:04 av Mange
- Kriss

Låter trevligt med tanke på att jag ska dit en sväng över julen.

Postad: 2004-06-10 15:23:38 av svennen
Patpongfan : vilka är patpongs nya öppettider ?
Och till Kriss : så ställena har öppet som innan feb-mars i år ? dvs stänger av musik/ljus 02.00 ?
Rätt väntat i så fall.....

Postad: 2004-06-10 15:50:18 av Kriss
Läste något inlägg på ett Thaiforum på msn där Krille på Backstage sa att musiken och lamporna stängdes av 02:00

Det är väl bara att hoppas att det är sant, är det ingen som är där nere nu och kan bekräfta detta?

Postad: 2004-06-11 14:32:47 av Patpongfan
Det diskuteras att patpong ska ha öppet till 4 på natten istället för som nu till klockan 2. Ännu bara diskussioner i Thailändska tidningar, Pattaya Mail tror jag....Man vill underlätta för barer i sk skyddade områden...

Postad: 2004-06-11 14:41:40 av hiihi
oooh herregud bangkok va juh så iaf det sög ORDENTLIGT lyckligtvis gick det att tjata till sig flaskor på seven eleven..ba det lönade sig för försäljarna.. :))

Postad: 2004-06-13 14:20:09 av robban
wiiihiiiiiii

Postad: 2004-06-14 12:43:30 av Maria
På Koh Samui stänger allt vid två, men på typ phi phi och pga ngan är det lugnt där e det öppet hur länge som helst...

Postad: 2004-06-21 18:26:00 av Nils
Får hoppas att ställene fortsätter att stänga 2.

Postad: 2004-06-24 17:28:42 av Observatör
Ta och visa er F och FF! jag tycker ni var så roliga...Hår på ryggen å en snygg truckförare... Hi hi hi...

Postad: 2004-06-25 21:32:37 av Iakttagaren
Jag vill känna den svenska trälstanken från f och ff. Kom fram och visa er!! Ha Ha Ha...

Postad: 2004-07-03 15:43:19 av Mille
Senaste nytt?

Postad: 2004-07-04 12:12:57 av öööö SINGA ööööö
Låter som om det är många singel killer med mallis syndrom här, ta på er en fotbollströja och köp en brud, bättre kan d inte bli, hmmmmmm

Postad: 2004-07-05 02:27:47 av F
Jag tror att någon har tagit bort mina inlägg.

Postad: 2004-07-06 21:21:37 av Fredrik
En sak som är märkligt bland en del backpackingfolk är att många verka se ner på att festa. Jag festar gärna när jag är på semester i Thailand sen tycker jag att det är kul att bada, åka på utflykter, snorkla, osv också. Jag förstår inte varför folk hackar så mycket på att folk festar ibland ?

Postad: 2004-07-07 04:51:13 av lisa t.
Fredrik: jag tror inte att det ar festandet folk ser ner pa... utan just att manga killar kommer ner till thailand for att kopa sex... tror det ar just den typen av festande som manga invander sig emot. men att "festa"... det tror jag ingen tycker det ar fel pa...

Postad: 2004-07-07 16:05:59 av Hallå
Lisa:
Jag hoppas du och andra förstår att alla förhållanden "över gränserna" inte är köpa-sex-varianten.

Jag bor sedan flera år i Asien och har haft flera föhållanden med asiatiska tjejer. Man har ju fått en del blickar från västerländska tjejer men det får man leva med. Trist bara att en del människor inte förstår detta.

När det gäller festande hänger jag hellre med thaiare på thaipubar och har kul, då jag trivs med det. Men det är ju upp till var och en.

Postad: 2004-07-07 17:12:58 av DrX
Till Hallå! Jag vill komplementera med en intressant iaktagelse.Det var länge sen jag passera de 40 men när jag var i Laos senast hade jag en 19-årig snygg sak som hoppades att jag skulle vilja gifta mig med henne. Ja,(vad drömmer inte kvinnorna om...), men jag ville behålla friheten... Nå, när vi var ute på franska restauranger och träffade fransmän eller belgare fick jag nåra snea blickar?? (Jag talar franska lika bra som engelska)- Nä, inga alls utan artigt och belevat blev jag bemött.
Sen råkade jag på ett svenskt par av den vanliga typen..Den svenska kvinnan glodde, men så fort hon märkte att jag hade lagt märke till hennes gloende så vände hon bort blicken.Fegt som fan tycker jag.
Alltså, jag undrar om du inte tror att västerländskt är lika med skandinaviskt, vilker är enligt min mening inte samma sak.

Postad: 2004-07-07 17:24:27 av F
DrX--> Vad gjorde du i Laos?

Postad: 2004-07-08 01:18:46 av Hallå
DrX,

Förmodligen har du helt rätt.
De senaste åren har jag vant mig, och bryr mig mindre. Kan ju dock vara obekvämt för damen om någon tror att hon är något annat än en helt självförsörjande egenföretagnade tjej.

mvh/

Postad: 2004-07-08 06:54:55 av lisa t.
Hallå:
Nu menade jag framför allt att det inte är festandet många stör sig på, utan sexköpen...

Men om vi nu ska kommentera sex-handeln så tycker jag inte att det är 100 procentigt fel... det jag invänder mig mot är alla äckel som går fram till en gatuflicka och försöker få ner priset från 500 baht till 100 baht (25 kr)... tycker sådana typer av situationer är äckliga... sen om det är fel eller inte, det beror ju på hur man tycker och tänker. tycker vidare att det är lite smått patetiskt med alla som tror att det är äkta kärlek när tjejerna uppenbarligen är ute efter plånboken... tycker det är äckligt när man ser en 50 årig och fet gammal gubbe som drar runt på en 20 åring - inte ALLTID.. men ofta. det beror på hur folk beter sig..

tycker många västerländska män beter sig som svin när de är här... jag bor och jobbar här och har en lägenhet ganska nära patpong, och ser en hel del.

MEN... om det är ett vanligt förhållande, så tycker jag också att det är äckligt att folk så ofta tror att det handlar om prostitution.. det är naturligtvis också fel...

Postad: 2004-07-08 07:00:06 av lisa t.
DrX,

Jag är själv från Sverige men har många många thaivänner... och det många ser ner på här är just västerlänningar som tror att det är äkta kärlek tjejerna är ute efter.. eller att de är med de västerländska killarna som ar typ 40 år äldre än de själva just pga att killarna är så coola och intelligenta o allt det där... ofta handlar det ENDAST om pengar, fast det är ofta inte just mannen medveten om...

Observera dock att jag inte menar att just ditt förhållande är sådant, jag har ingen aning om det. Jag säger bara att det ofta handlar om just pengar och lögner.. och att det är det som många tittar snett på

Postad: 2004-07-08 09:01:40 av ääää SINGA öööö
Men hur kan man vara så fixerad på stängningsdax på krogen i thailand, d verkar ju bara vara d som gäller, å det e ju inte överdrivet många tjejer som kastar sig in i debatten

Postad: 2004-07-08 09:27:24 av lisa t.
singa;

varfor man kan vara fixerad vid stangnings tider...:

- manga som festar borjar inte festa forran 11-12 tiden.. det betyder att man har typ 15 minuter pa sig innan stallena stanger...

- manga som festar gor det efter jobbet... kan va jobbigt om allt stanger 12 eller 1.. sarskilt om man vill hem o byta om innan...

- manga ar irriterade over hyckleriet... just att "staden som aldrig sover" vill bli av med droger o prostitution.. och det gor man genom att stanga 12-1 istallet for 2-3...

- manga investerare, som t ex Q-Bar eller Ministry of Sound, vill investera i stallen som tjanar pengar.. om de borjar stanga 1 betyder det att manga stallen kommer att urholkas, vilket innebar att kvaliteten kommer att bli samre.

- manga turister kommer hit till thailand for att fa festa...

Postad: 2004-07-08 10:48:14 av DrX
Jag förstår inte att du inte kan tolerera dåliga fruntimmer. Du måste vara en svensk surdeg.

Postad: 2004-07-08 11:03:12 av DrX
Till Lisa.t
Tyvärr missade jag dina tidigare inpass,(började läsa på sidan 11), så du kan glömma mitt sista inlägg.Ber om ursäkt.

Men förresten vad är äkta kärlek enligt dig? Och finns den överhuvudtaget?

Kan inom parantes säga att jag aldrig fått snea blickar från Thailändare när jag varit tillsammans med thailändskor av alla möjliga slag.

Postad: 2004-07-08 11:13:08 av lisa t.
DrX...äkta kärlek ja... håller med dig på ett sätt.. å andra sidan har jag fått uppfattningen om att det i thailand fokuseras mycket på pengar..dvs har du pengar, så har du automatiskt en rad tjejer som säger att de är kära i dig...

nar det gäller snea blickar från thailändare..om du har en thailändsk tjej för tillfället, fråga då vad hon hör andra thailändare säga efter er om ni är ute o går.. tyvärr är det så att tjejerna ofta får höra att de är horor, vare sig de är sk "fina" flickor, prostituerade, ihop med killen, eller bara kompisar som är ute och går...

jag jobbar med många thailändare och man ser mycket illa på en västerländsk kille som är tillsammans med en yngre thai tjej..tyvärr... (betyder ej att det ALLTID är så..utan helt enkelt att det är så jag upplevt och hört att det är)

Postad: 2004-07-08 14:14:06 av Hallå
Lisa:
Utan att gå för djupt på sexhandeln så är jag själv inte involverad i den.
Jag äcklas också när det är helt snett på som man säger. Dock kommer knappast denna handel försvinna då huvuddelen är thaiare själva som handlar så att säga. När jag gjorde researach för ett jobb jag gjorde 2002 så var det ju så att nästan 50% av thaiare förlorar svennen till en prosituerad. Statistik visserligen, men än då.

Gällande fördomar och kultur:
Det enda negativa med mitt förhållande så var jag "tvungen" att flytta från Thailand tillfälligt (?) till HK (INTE KUL!!!!!) med jobbet. Tjejen kvar i Bkk tyvärr. Men självklart är det kanske svårt för en vanlig tjej i början att träffa en västerländsk kille. Vad säger mamma och pappa, kompisar och omgivningen? Svårt för många att hantera. En del av hennes kompisar skulle inte kunna tänka sig att träffa västerlänningar, andra tycker det är fullt naturligt. Andra vill absolut inte ha Thaikille då de blivit lurade eller något annat.
Vi är alla olika! Själv trivs jag kanonbra ihop med henne. Jobbigt att pendla, men förhoppningsvis kan jag flytta tillbaka till bkk snart.

Gällande kärnfrågan: Trist att staten ska bestämma när folket ska få festa eller inte. Förhoppningsvis kommer det att lukras upp så småningom så vi kan ta en sen öl.......

Hejhej!!!

Postad: 2004-07-08 20:39:04 av DrX
Vad jag vill säga är att ingen thailändare eller thailändska har visat någon fientlighet mot mig bara för jag är tillsammans med en thailändska..Däremot förekommer säkert en hel del avundsjuka från de thaländska männens sida, men de visar det aldrig.Man kan bara föreställa sig om massa thailändska 60-åriga män skulle komma till Sverige och sällskapa med svenska tonåriga flickor..Jag skulle inte bry mig, jag bjuder på det men jag tror att jag är ganska ensam om detta..
Sen tror jag att thailändarna är toleranta till prostitution. Jag har läst i Bangkok Post att 90% av de thailändska männen går regelbundet till bordeller.Så att falangerna går på bordell, borde rimligtvis inte väcka någon aggression. Däremot kanske falangen kan erbjuda ett bättre liv för thailändskan,vilket gör att thailändarna blir utkonkurrerade något som naturligtvis förargar dem oerhört inombords ..
Hur som helst,så länge jag trivs med mitt damsällskap kommer jag inte att avbryta det, vare sig på grund av eventuell thailändsk avoghet eller sneda blickar från vissa skandinaver.
Förresten så kommer jag ihåg i Hua Hin en viss svensk man som efter ha gett mig hatblickar började fota mig och mitt 17-åriga damsällskap.Vad skulle han med fotona? Lägga ut dem på internet och visa för omvärlden på otillbörlig kärlek? Jag brydde mig inte och efter den första förvåningen, bestämde jag att bara att tycka synd om honom.Herregud, att inte kunna tolerera andras nöje och glädje...

Postad: 2004-07-08 22:35:06 av Singa
jaja, får ni inga svenska brudar så charma brudarna med en ev. biljett t sverige då, (oj förlåt äkta kärlek mena jag)

Postad: 2004-07-08 23:14:22 av Fredrik
Det jag tycker verkar lite märkligt på den här sidan är att det verkar finas en del backpackingfolk som har högre status en andra.

Hög status verkar vara om man besöker öde öar ( Finns det verkligen)? Låg status verkar vara om man skulle besöka Patong, Koh Samui, Phi öarna. Skulle man sen ta en restresa till medelhavet på sommaren är man inte vatten värd på den här sidan.

Undra varför det verkar vara så här egentligen?

Jag respekterar andras vanor då skulle jag uppskatta om andra också respekterar om man festar någon kväll i Thailand också.

Postad: 2004-07-09 07:42:57 av DrX
Till Singa!

Jag kanske inte vill ha nåra svenska brudar.Du vet delat hemarbete och så...
Du är kanske road av köksarbete??

Till Fredrik!
Strunta i status och var dig själv! Det vinner man på i längden och är man sig själv har man dessutom betydligt roligare...

Postad: 2004-07-09 08:57:11 av lisa t.
hallå:

håller med dig om sexhandeln - den kommer knappast att försvinna om västerlänningar håller sig borta.. minska, ja..men försvinna- definitivt nej! har också hört siffror som säger att typ över 90 procent av alla thailändare har gått till en prostituerad nån gång i sitt liv.

dessutom är det ju inte helt självklart att prostitutionen är så svart eller vit som vi utmålar den till att vara, det finns naturligtvis en mängd olika faktorer som spelar in.. själv tycker jag att den är äcklig på olika sätt, samtidigt tycker jag inte att det är självklart att den ska förbjudas och även inte att den är det den utmålas till att vara. men som sagt.. det är en helt annan diskussion...

när det gäller västerländska (ofta äldre) män med thailändskor (ofta mycket yngre, ibland "bara" runt 20), så säger jag heller inte att det är fel, eftersom det är en helt annan diskussion och man kan inte dra alla förhållanden över en kam. dessutom, det jag menar med "äkta kärlek" var nog inte så genomtänkt.. det jag kanske menar är t ex attraktion eller vad som nu gör att man blir ihop med nån. det jag menade var att en hel del västerländska män tror att de har så lätt för att bli ihop med thailändskor just pga att de är snygga eller coola eller sexiga eller attraktiva osv osv osv... ofta handlar det endast om en sak för tjejerna här: pengar. jag säger inte att ett sånt förhållande är dåligt, missförstå mig inte... det jag säger är att det NI som män upplever, inte stämmer med "verkligheten" ibland (inte alltid). t ex... vem betalar alltid när ni går ut... skulle tjejen va kvar om du slutade betala och slutade komma med presenter och började knega pa en thailön... (observera att jag är medveten om att många västerlänska tjejer också resonerar precis som en thailändsk tjej).

varför är en 17 årig tjej ihop med en 60 årig man... för att han är så sexig?

och blickar från thailändare... fråga din flickvän nästa gång ni är ute om hon får höra att folk säger "hora" till henne bakom ryggen... förhoppningsvis är hon förskonad detta, men tyvärr är det mer vanligt än ovanligt från det jag hört från mina thai vänner.. på mitt jobb här t ex så tycker de flesta att om en västerländsk man är ihop med en yngre thai tjej..så är hon en hora och han en lättlurad idiot med pengar... observera nu att det inte är mina personliga åsikter som kommit fram här, utan är bara en reflektion av det jag sett, hört och upplevt efter att som västerländsk tjej bott här i thailand i ett par år. förhoppningsvis har jag en skev bild av det hela :)

Postad: 2004-07-09 08:59:46 av lisa t.
DrX.. om du vill ha en thaitjej får du nog förbereda dig på att skaffa hemhjälp (-städerska)... :-)

Postad: 2004-07-09 09:29:50 av Dr X
Men herregud vilken smörja!
Jag tror inte du har en aning om det manliga psyket.Varför skulle en 60-årig man vilja vara sexig?
Du talar som män vore detsamma som kvinnor.
Jag är övertygad om att de flesta män mycket väl förstår vad kvinnorna går för.. och skulle det bara vara pengar vilket det säkert är i många fall, så än sen då resonerar många män. Så länge hon är söt och gör som jag vill, så är jag nöjd.Man behöver inte gifta sig med henne i alla fall..
Jag vet inte vad du menar att en thailändsk kvinna inte skulle ta hand om köksarbetet.Är det så illa så finns det gott om husliga kvinnor i andra länder.

Postad: 2004-07-09 09:34:54 av lisa t.
DrX: du har förmodligen rätt... jag talade bara om det jag själv sett o hört :)

det där med köksarbete var nog mest ett skämt.. framför allt eftersom mina två närmsta thai vänner är två super-bortskämda tjejer som nog aldrig sett ett kök på nära håll...

Postad: 2004-07-09 10:02:30 av DrX
Du har säkert rätt, det beror på vilken samhällsklass hon kommer ifrån.Men hon kan säkert visa ett visst intresse för matlagning i alla fall.. Det tycker jag man kan begära.
Annars om man ska vara helt ärlig, så är jag inte så vansinnigt intresserad av thailändskor. Jag ser dem mer som ett komplement till den vanliga turisttillvaron.Men jag minns den nittonåriga Laotiskan.. Hon skicka foto av sig själv då hon stod och rörde i grytan.Förresten en riktig skönhet, som man inte ofta ser i Thailand eller i Laos, men man vill ju ha sin frihet..

Du får gärna berätta mer om thailändsk mentalitet.Jag behärskar tyvärr inte det thailändska språket, men skulle vilja lära mig litet

Postad: 2004-07-09 11:08:53 av DrX
För att råda bot på missupfattningar, jag är inte 60 men jag blir 60 nån gång fastän det dröjer ganska länge....
Och när jag blir det så väntar mig en 17-åring i Thailand om jag så skulle vilja...

Och i så fall väntas en ännu ilsknare politruksvensk som ska fota oss...Men det tycker jag bara är roligt, det tycker jag bara är roligt..

Postad: 2004-07-10 03:21:16 av Hallå
Lisa,

Lokal prostitution. Som du nämner väl utbredd såklart. Många unga tjejer klarar skolgång och rikt levene genom att skaffa sig äldre thaimän. Horhusen i Ratchada och likande är väl(?) till 99% riktade mot thaimän. Jag tror att dessa 90% som går till prostituerad går betydligt oftare än en gång i sitt liv.
Thaksin gick ju nyligen ut och bad sina egna myndighetspersoner att sluta med detta så han kunde driva sin egen kampanj mot prositution.
Samtidigt promotar myndigheterna i Isaan att lokaltjejerna ska ta upp sina västerländska killar till området så ekonimin ska gå bättre...........

Behöver jag ens kommentera vad jag tycker om 60årig västerländsk man och 17årig thaitjej?

Och när det gäller sk "golddiggers" så skulle jag vilja säga det är rätt vanligt överallt. Förra i veckan när jag var på business i Kina var jag på lunchmöte med två tjejer. Den ena hade en juste egen bil. De sa öppet att hon hade lyckats hitta rätt man, den andra sa att hon hoppades hitta en rik man och gifta sig snart. De var mycket klara och öppna att det var det som gällde.

Jag och min tjej är jämngamla. Hon driver egen business och har ett eget köpt hem i bkk. Jag har inte öst stålar/presenter över henne. Jag kan knappast tro att hon är i hop med mig för degens skull då jag helt enkelt inte har någon.

Det är möjligt någon sagt något bakom ryggen till min tjej, men vi har pratat om detta "övergränserna" förhållande många gånger, och jag har bett henne säga till om något är fel men inga problem. Hon är typisk bkktjej och som du vet kommer de flesta bartjejerna från Isaan och de har andra drag (vill inte dra alla över en kam, men det stämmer rätt väl, eller?). Dessa drag tilltalar inte mig.....
Dessutom pratar vi rätt mycket thai (försöker i alla fall) när vi umgås så jag tror de flesta fattar.

Men Lisa, jag föstår precis vad du menar, de flesta (alla?) bartjejerna gör det för pengar. De har ju krav på sig att försörja familj och barn hemma på gården. Det kan inte vara lätt. OCh det är ju många snygga tjejer som lever mycket bra (ekonomiskt) på detta och sedan drar sig tillbaka. Det finns ju en hel del jönspellar som skickar pengar till Thailand regelbundet till "sin" tjej. Har tjejerna 3-4 regelbundna sponsorer så tar det inte så lång tid!

Och som du säkert vet öppnar sig thaisamhället upp sig allt mer (på gott och ont) och det är nog mer accepterat att ha förhållanden över gränserna nu än för bara fem år sedan.

Nog för nu!
Vi hör/

Postad: 2004-07-10 12:35:27 av DrX
Till hallå!

Fördömer man förhållanden där stora ålderskillnader förekommer
,så är det i konsekvensens namn lika motbjudande som om man tar avstånd från förhållanden mellan olika raser...
Du bör tänka på det och vara uppmärksam på hur dina uttalanden kan uppfattas...

Kräver du tolerans av andra får du själv vara tolerant mot andra...

Postad: 2004-07-11 22:17:43 av **Singa**
Rockn`roll , d har blivit lite hätsk stämning här :-) summering borde bli, alla får väl backpacka hur dom vill, öde ö, eller patong, om man skulle ha en thaibrud så må så va, (bara man inte e för blåögd, men d tror ja inte många e:-)

Postad: 2004-07-12 12:50:29 av Fredrik
Jag håller med föregående talare!!

Ha kul man lever bara en gång :-)

Postad: 2004-07-13 04:58:57 av Titti
jo.. jag haller ocksa med foregaende talare MEN... trots att man bara lever en gang sa behover man inte direkt komma till thailand, utnyttja allt man kan, o sen dra harifran. jovisst, DU har haft det kul o legat runt med 17-aringar, hoppas bara du inte behandlat dom som skit..for det brukar manga man tyvarr gora

Postad: 2004-07-13 11:15:59 av Fujji
Tror ngn vettig människa att det finns en 17 åring som vill vara tillsammans med en 60 åring???
Det kanske finns någon men detta tror jag är väldigt sällsynt...
Det finns alltid någonting bakom när man har sex för pengar, det finns nog iinte många som skulle göra det för att det är roligt...Det är förnedrande på aööa sätt och vis! Det tucker jag att man ska tänka på när man köper sex..och det handlar inte bara om thailändskor utan om alla som säljer sin kropp...
Klart, många som gör det behöver pengarna till att försörja sig...Inte bara mång utan nog de allra flesta...Så varför inte bara ge dem lite pengar då..utan sex...

Postad: 2004-07-13 13:37:13 av ichich
När jag var i Pjuket -02 så hade de just börjat med att dra ner öppet tiderna till 02:00, vid stängnings dax hade barena tängt så det kom poliser och ställe till ett jäkla liv, lite otäckt.
Man vet aldrig helt plötsligt så tar polisen i med hård hanskarna inte kul.

Postad: 2004-07-13 18:15:18 av Nadja
När jag var ute med mina thaikompisar i BKK så kom ägaren fram till oss runt 01:30 och sa att polisen snart skulle hit och göra alkoholtester (urin) på alla som var där. Så han rekommenderade oss att ge oss iväg...

Thailand är en polisstat.. Snart inser alla det..

Postad: 2004-07-13 20:17:25 av svennen
Som kund i en bar som har öppet efter 01.30(eller e det 02?) har man inget att oroa sig för.
Det är ju upp till barägaren om han vill riskera att bli av med tillståndet...
Polisstat eller inte så är det ju hursomhelst roligare där än hemma :D

Postad: 2004-07-15 23:57:22 av Fredrik
- Titti när jag skrev att man lever bara en gång så menade jag inte att jag tänkte köpa sex ( alla killar är inte svin faktiskt :-)).

Postad: 2004-07-19 09:36:48 av ff
Thailand är paradiset och då menar jag inte de prostituerade.

Postad: 2004-07-19 10:41:58 av DrX
Jag tycker det är kul med töser,jag...

Postad: 2004-07-22 23:21:52 av ..
Nyheter?

Postad: 2004-07-27 01:15:30 av destructor
Som Sagt mutor i Asien är ju mer regel än undantag... så var inte orolig =)

Postad: 2004-08-03 23:49:52 av Jimmy
Jag tycker inte att det är helt fel att de stänger tidigare med tanke på att man kommer hem tidigare, men det är klart alla har olika inställning.

Postad: 2004-08-04 13:23:48 av Johan
känns som att DrX är lite konservativ å maktberoende ?

Postad: 2004-08-04 14:21:19 av DrX
Vad menar du?? Var snäll och utveckla dig!

Postad: 2004-08-05 08:09:58 av J
"Så länge hon är söt och gör som jag vill, så är jag nöjd."

"Jag kanske inte vill ha nåra svenska brudar.Du vet delat hemarbete och så...
Du är kanske road av köksarbete??"

Postad: 2004-08-05 08:11:23 av J
Nu är de lite offtopic känns de som. :P

Postad: 2004-08-08 17:05:34 av DrX
Till Johan!

Jag är smickrad av ditt intresse för min person men jag tror att en diskussion om min politiska hemvist inte hör hemma här...

Postad: 2004-08-09 01:58:25 av Micke
Jaha, då slog polisen till igen. Mitt sista säkra tips för lång partynatt försvann förra veckan. I helgen stängde de två som alla andra. Dessutom kom de så kallade "pisspolisen" dit. Dvs alla fick lämna pissprov. Tur att man inte håller på med droger, då hade man suttit honkad nu.

Är det något som har tips på nya sena stängningar? Kul med ett bra svar då jag åker till helgen igen.

mvh/Micke

Postad: 2004-08-09 08:25:10 av DrX
När stängde de två som alla andra? vore kul att veta den "exakta" stängningstiden?

Postad: 2004-08-09 09:04:01 av karin
Micke,

Var va du nanstans nar "pisspolisen" slog till? Var det en turist-bar eller ett lokalt stalle?

Postad: 2004-08-09 09:14:04 av pazsoto
DrX bra då slutar vi här.

Postad: 2004-08-09 12:53:59 av Plattan
Ja den där jävla "piss polisen" är inge roliga.. tur bara att dom är lite dumma och inte kollar NÄR man pissar i plastflaskan ;)

Är det nån som vet om svartklubben som ligger nära sukhumit med en kines restaurang i bottenvåningen och fyra "hemmliga" våningsplan fortfarande är öppen?
När jag va där i mars stängde snuten stället men en månad senare va det öppet igen..

Postad: 2004-08-09 16:30:49 av Micke
Stället jag var på var ett "lokalhak" i en förort, med några expats och många thaiare i alla åldrar. Såg ingen turist.

De stället höll ofta öppet till 3. Vet ej om de serverade efter tre men vi drack och dansade fram till cirka tre senaste för en månad sedan. Mutorna räckte väl inte till.

Plattan, Vilken soi låg denna kineskrog/svartkrog? Har missat den! Klientel???
Och är det någon som har andra tips.......

Micke

Postad: 2004-08-11 15:13:07 av Plattan
Kom fan inte ihåg villken soi den låg på ,men jag tror stället e rätt kännt..
stänger runt sju på morgonen. En våning är med biljardbord ,en annan med kareoke och två som funkar som disco. Klientellet består av 70% lite mer vågade falangs å 30% thai , kineser. Nån här inne måste ju varit där! annars kan du fråga nån taxi eller tuk tuk efter "underground club" ge dpm en 100 bath:are extra så kommer du förmodligen dit!

Postad: 2004-08-17 15:58:28 av Fredrik
Några nyheter?

Postad: 2004-08-20 09:39:55 av Bajenfantasten
Nej inte vad jag vet, tror att allt stänger 2.

Postad: 2004-08-26 00:04:19 av Fredrik
Här var det dåligt ös!

Postad: 2004-08-26 01:21:09 av Micke
Fredrik,

Tyvärr verkar det var mycket hårt kontroll från polisen numera som ska se till allt stänger i tid. Ska leta i helgen efter något sent ställe, men det ser lite dystert ut.
Det gäller att hitta någon efterfest......

Tyvärr lär det vara svårt att få tag på klubbar på lördag om jag förstått rätt. Det är ju lokalval på söndag. Blir nog spritfritt kan man säga.

Micke

Postad: 2004-08-26 12:23:36 av Plattan
Fredrik ,Micke: Häng på några thaitjejer dom vet alltid va svartklubbarna ligger!

Postad: 2004-08-26 14:16:45 av Fredrik
- Plattan det kanske är ngt :-)

Postad: 2004-09-03 20:32:11 av ''
hmmm....ställena stänger väl fortfarande två?

Postad: 2004-09-11 22:56:54 av Li
Jaha!

Postad: 2004-09-17 22:26:04 av Alkisklubben :-)
Ställen stänger väl forfarande två, vore kul att hitta några svartklubbar som är öppna längre tid. Vet någon vart man finner svartklubbar i Thailand?

Postad: 2004-09-29 14:53:48 av Johan
Är det någon som har senaste nytt? Det enda intressanta är när pubar och barer stänger, vem fan vill åka på utflykter.

Thailand fest och tjejer! Vandra kan man göra hemma.

Postad: 2004-09-29 17:18:02 av Macke
haha Johan, vad fånig du låter..

Postad: 2004-09-29 23:10:11 av svennen
Eftersom ingen säger något kan man väl anta att det fortfarande är 02 som gäller....eller var det 01 eller 24 kanske, aja man får se när man kommer ner :p

Postad: 2004-09-29 23:44:29 av soffe
De e lite olika när de stänger...men de finns alltid lite mindre barer o karaokebarer som har öppet när de större diskoteken har stängt:)

Postad: 2004-09-30 11:53:56 av Ida W.
jag jobbar med att fixa fester här i thailand och det är lite olika när de stänger... de flesta stänger definitivt efter 1... många typ tänder ljusen runt 1.30...

finns en hel del svartklubbar som har öppet i princip dygnet runt - det enklaste sättet att hitta sådana är att lära känna thailändare..

tyvärr så är det lite hårdare regler om du festar runt Sukhumvit, Khaosan Rd, Siam eller Silom... ställen som ligger lite utanför turist gatorna har öppet längre och polisen stormar sällan dessa ställen i jakt på droger och folk som inte har ID eller pass med sig...

Postad: 2004-10-22 13:03:10 av Partykillen
Stämmer det verkligen att det är ett som gäller nu? Är det verkligen så överallt i så fall?

Postad: 2004-10-23 10:27:34 av Micke
Ida W,

Kan du ge tips på svartklubbar?
Jag flyttar tillbaka till Bkk om en månad och skulle vilja veta!

Tack på förhand!

Micke

Postad: 2004-10-27 22:45:55 av Partykillen
Jag vill festa natten lång!! Kanske är det obegränsade öppetider i Vietnam?

Postad: 2004-10-28 17:03:41 av Bobbo
Det finns alltid ställen som är öppet längre.
Jag var i koh samui i april.
Allt packade ihop tidigt men alla tog taxi mm och stack
upp på ett berg där det fanns ett nöjeskomplex av rang.
Open all night.

Postad: 2004-11-21 17:28:20 av Kringlan
Snart är det dags för värsta partyröjet i thailand!! Har ngn koll på de senaste stängningstiderna?

Postad: 2004-11-21 18:35:11 av Alex
Hej! åker till Bkk om 4dagar.. någon som har några gassiga tips på någon ricktigt bra bar/disco när Kosan Rd? tacksam för svar! /Alex

Postad: 2004-11-21 18:48:41 av Rosie
Pa Koh Phi Phi kan du stanger barerna vid 03.00 typ. Alla forutom Hippies. Dar kan du sitta tills efter solen gatt upp! Yeah!

Postad: 2004-11-22 10:47:16 av AndersClarin
Min farsas jobbarkompis äger en bar på Kata Beach, Phuket och den stänger kl. 03.00 under högsäsong.
Ha