Backpacking.se

Close window

Avancerad sökning ›

Alla Forum / Thailand / Tandläkare i bangkok?

Tandläkare i bangkok?

Bild på duddz

hej! jag har hört mkt bra om tandläkarna i bankok. vad har ni för erferenheter av dom? någonsom vet vad det kostar att göra en blekning? och nån som har nåt tips på nån bra och pålitlig tandläkare man kan gå till i bangkok?

Bild på spindeltjejen

Oj vad många trådar du har skrivit Emma, kanske räcker med en?! *skratt* =) Jag har vänner som bor i Bangkok, de brukar inte ha några problem med att gå till tandläkaren. En blekning kostar nog runt 1000 kronor har jag för mig, och det finns många ställen som är bra =)

Hej,
Jag bor i thailand sen 5 ar och jag anvander mig av en klinik som heter Silomdentist. Jag minns inte deras URL pa rak arm men du hittar dom sakert via google.

Kerstin
www.travel-to-teach.org

Bild på duddz

okej! hur går det till när man går till tandläkaren där? är det som i sverige? är det lätt att göra sig förstådd? vet du vad det kostar typ..? man får väl bedövning?!...:)

Bild på duddz

behöverman boka långti förväg eller är det bara att gå dit? jag ska till thailand den 6 december..

Bild på pumaskatten

http://www.siamfamilydental.com/ Hit ska jag i februari. Det är folk här på backpacking som tipsat om detta ställe i tidigare trådar. Jag mailade kliniken och frågade lite saker och det går att boka tid via mail. Jag har inte bokat än men ska göra ett litet tag innan jag reser iväg. Maila dem och fråga vad du vill veta. Du får bra svar på bra engelska.

Bild på duddz

nån som har nåt mer förslag? vill ah nåt ställe som är relativt billigt men bra standard.. och vad anses som billig och vad anses som dyrt närdet jäller tandläkare enligt er?

Bild på Mojje_Ivarsson

Var en artikel i Aftonbladet om det för ett tag sen.
Dock inte bara om tandvård, utan även läkarvård/plastikkirurgi.

http://www.aftonbladet.se/vss/halsa/story/0,2789,831674,00.html

Bild på sandra

Jag var hos tandlækaren på Rambuttri, hon var jætteduktig. Har blivit tipsad om henne av andra turister tidigare så jag provade. Det finns många billiga och bra tandlækare i Thailand. Hos henne dær jag var pratade hon bra engelska, och jobbade fort och bra. Jag ær vældigt nøjd med det hon gjorde, det gjorde inte det minsta ont:)
Jag lagade en tand som hade brutits av, och det var næstan halva tanden som var av. Det kostade mig 1500B!:)

Bild på Guava

Jag har alltid bara gått till första bästa tandläkare när jag har behövt. Alltid mycket bra. Mycket bättre än folktandvården hemma. Här får man behandling med en gång.

Bästa tandläkaren jag har varit hos är nog en på Sukhumvit soi 23.
Man går förbi ingången till Soi Cowboy och svänger första soien till höger. Den svänger efter ett litet tag till vänster, sen ligger det på höger sida.

Han hade varit på tandläkarkongresser i Sverige flera gånger. Gjorde bla en rotfyllning där, och med jämna mellanrum stannade han upp och frågade: Ont? På svenska. Rätt så skoj.

Prasanmitr Dental Clinic tror jag den heter.

Bild på duddz

jag ska vara i bkk i 5 dagar ca. Tycker ni manska förboka tid eller kan man ta det i lugn och ro när man väl är där?

Bild på sandra

Det ær nog inga problem. Dom har ju många bra tandlækare i Bangkok, så om det skulle vara fullt på den du går till går du bara till en annan. Jag fick tid dagen efter nær jag var hos hon jag gick till....Behøver nog inte bestælla innan.

Bild på Guava

Jag har alltid bara gått in på första bästa. Aldrig behövt vänta längre än kanske 30 minuter.

Jag har varit på Siam family, Dental Clinic. Den ligger på Siam Square Soi 4. Kanon bra. Ska dit nu i sommar igen.

För att få posta i forumet måste du vara medlem

Logga in längst upp på sidan eller registrera dig.

FLYG MED LUFTGROP

Köpenhamn - Barcelona2014-08-02 - 2014-08-02976 kr
Köpenhamn - Beirut2014-08-01 - 2014-08-012633 kr
Köpenhamn - Bangkok2014-08-02 - 2014-08-162719 kr
Köpenhamn - Phuket2014-09-01 - 2014-09-174939 kr
Köpenhamn - Los Angeles2014-08-03 - 2014-08-104004 kr
Köpenhamn - London2014-08-01 - 2014-08-08325 kr
Köpenhamn - Miami2014-08-01 - 2014-08-083776 kr
Köpenhamn - New York2014-08-01 - 2014-08-052920 kr
Köpenhamn - Pristina2014-08-01 - 2014-08-011180 kr
Köpenhamn - Sarajevo2014-08-01 - 2014-08-051228 kr
Luftgrop