Backpacking.se

Close window

Avancerad sökning ›

Alla Forum / Off Topic / lkh

lkh

1

Bild på rsaoann

Jag tror mer på en neurobiologisk aktiv kemisk lösning:
75-150 mg Codein = Smärtstillande
+ 2 mg Flunitrazepam / alt. 40 mg Diazepam = Lugnande/Ångestdämpande
+ 20mg Tiethylpiperazin = Antiemetika tar bort allt illamående
Krossa tabletterna och blanda i ett glas läsk eller Juice om Du vill ha snabbare verkan.

Jag har använt detta recept och det fungerar utmärkt på mig efter ca 30 minuter så ersätts "bakfyllekänslan" av ett behagligt välmående. Ingen annan kur jag har prövat har fungerat så bra som den här.

Varning: Drick absolut inte mer alkohol de närmaste 24 timmarna för då potentierar Du dom redan starka läkemedlen, det är farligt att kombinera alkohol med Opiater/Benzodiazepiner.

Bild på engman1

Hur mycket dricker ni igentligen som inte härdar ut bakfyllan :)

Bild på hitground

Hahaahha rsaoann!: rekommendera rohypnol mot baksmälla var ju dagens skämt eller hur.
Alkohol är ett gift mer än en drog.
Därför är det oförståeligt för mig varför man häller i sig en massa gift, alkohol påverkar hjärnan och kroppen svarar omedelbart genom att försöka bryta ner giftet/ få det ur systemet.

De kemikalier du nämner hjälper knappast kroppen att bryta ner alkoholen, men kan tänkas ta bort obehaget.
Som vanligt med västerlänsk medecin behandlas symptomen inte själva problemet.
Det är bättre för buisness..

Jag tror däremot på den första metoden, tillföra kroppen förlorad vätska, mineraler och vitaminer efter kroppens kamp mot angrepp låter vettigt.

Bild på rsaoann

Tja david, nej det går inte fortare att bryta ner ;)

Du har nog rätt, själv dricker jag inte mycket men jag håller med dig. Men jag har faktiskt provat receptet då jag var i Sydafrika, dagen efter en vinprovning. Huj vilken baksmälla jag hade men medicinen hjälpte bra. Kombinationen funkar perfekt....

Bild på hitground

[quote] Tja david, nej det går inte fortare att bryta ner ;) [/quote]
Got me there! :P

Jag hoppas på en debatt om "västerlänsk" medicin.
Kanske helt enkelt inte finns någon kritisk här...

Det bästa sättet att bota bakfylla är att ta sig en stadig grogg på morgonen hehe

Bild på gronne

[quote]Jag hoppas på en debatt om "västerlänsk" medicin.
Kanske helt enkelt inte finns någon kritisk här...[/quote]
Starta en debatt bara :)

Ingen som är kritisk? Finns många aspekter av västerländsk medicin, så det beror helt på vad du ifrågasätter. Men det är väl klart att det finns tokbollar som vill höja alternativmedicin som ayurveda till skyarna. Detta är BP.

Nej med benzo så skjuter du bara upp bakfyllan, du mår naturligtvis bättre för en stund men när medlet gått ur kroppen så kommer den tillbaka, skiten måste ut det bara är så! bästa knepet att lindra en rejäl bakfylla är med sex, med en partner eller på egen hand.

Bild på gibrich

Tom: Bakfyllan lär ju inte komma tillbaka efter benzot. Du blir istället rätt mjuk/långsam i huvudet en extra dag

Bild på rsaoann

[quote] Nej med benzo så skjuter du bara upp bakfyllan[/quote]

Alkohol och benzodiazepiner har olika nedbrytningsprocess, benzodiazepamer bryts ner via en "desmetyllisering" och konkurrerar inte med varandra om samma leverenzym. Därför skjuts inte elimineringen upp utan alkoholen bryts ner i samma takt ;)

Bild på rsaoann

[quote]desutom ær det krafitgt beroendeframkallande [/quote]

Åt 40mg per dag på läkares ordination av Diazepam totalt har jag fått utskrivet sådar 6 Burkar a 100 tabletter x 10mg Stesolid (diazepam) av läkare i Sverige senaste 3 åren. Aldrig något sug eller beroende när tabletterna satts ut... :) Men det kanske är individuellt.

Erik: Du oroar dig för den beroendeframkallande verkan hos Diazepam Men rekommenderar att ta glukos intravenöst, fattar Du inte riskerna för allehanda infektioner med att ta något IV sen 1000 ml fan då måste Du ju ha steril droppadministration. Man ska väl inte behöva ligga på sjukhus med dropp för att man druckit alkohol ;)

Snacka om skev viktning av risker, och särskilt farligt på resande fot. Att laborera med sina vener måste väl klassas som mycket farligare än risken att utveckla fysisk beroende av enstaka benzointag...

Bild på gutejonas

Prova Resorb! en innan du börjar dricka och en innan du somnar. Det behandlar problemet och inte symptomen ;)

//J

Bild på rsaoann

Jonas: Nu blev jag nyfiken, kände inte till det, hur fungerar Resorb?

Bild på gibrich

Resorb, vätskeersättande... eller ah, det borde väl snarare vara vätskebindande, eftersom jag har svårt att tänka mig att något i brusform kan ersätta rinnande vatten.

funkar dock väldigt bra som bindande. Ett måste när man reser för min del, och att ta efter utgång/fest med mycket alkohol (innan du har hunnit bli bakis)-

Bild på rsaoann

Tack Jonas och Rikard: måste pröva detta om det funkar är det ju säkrare än min grogg :)

För att få posta i forumet måste du vara medlem

Logga in längst upp på sidan eller registrera dig.