ASIEN RUTT OCH BUDGET TIPS?

0
0

Heej!

Jag och några kompisar ska till Asien och backpacka nu i vinter och tänkte börja i Bangkok följt av det Laos, Vietnam, Kambodja, Malaysia, Singapore, Bali och Filippinerna. Vi tänkte vara borta ca 7-8 månader och har en budget på ca 100-110k efter bokad flygbiljett. Någon som varit borta och har lite tips på andra rutter eller länder man borde besöka, samt vilken budget som är rimlig för en sån resa?:D Hört att en del av länderna har ganska hög kriminalitet i en del städer osv.. Vad borde man passa sig för?

0
0

När ni väl besöker Laos och Kambojda så kan ni väl lika bra ta Vietnam också! 7-8 månader är ju länge så det bör ni hinna.

Har ni bokat biljett?

Det är inte fel att ta Malaysia/Singapore i mitten eftersom det är väldigt enkelt att hitta billiga flyg vart ni än vill åka efter det. Jag tycker personligen att Malaysia har mycket mer att erbjuda på Borneo. Var hade ni tänkt?

Jag hade nog bara skissat på en rutt och sen börjat resa. Inrikesflygen och bussar kan ni boka ganska nära inpå så varför inte vara helt flexibel! Om ni bor på hostels så kommer ni få så mkt tips och rekommendationer under resans gång att ni säkert kommer ändra er ett flertal gånger.

 

 

  • Travel Asia
    Ja vi hade tänkt Vietnam i någon månad också, hört mycket bra saker om Vietnam så det känns dumt att missa!:) Har inte planerat riktigt vart i länderna vi ska, utan vi tar nog det lite som det kommer och likaså i vilken ordning vi besöker länderna. Några tips`på vart i Malaysia?:)
0
0

Om ni vill göra något riktigt roligt så är det att hoppa bungyjump i Macau (Nära Hong Kong). 233m, det rekommenderas! Har själv hoppas 4 gånger, (framåt, bakåt, fötter först och natt)

Innan var det så att 1:a hoppet var fullpris, 2:a och 3:e halva priset och 4:e gratis. Vet inte hur det funkar just nu.

Bungy Macau

  • Travel Asia
    Låter jättehäftigt!! Bungyjump är faktiskt en av sakerna jag vill göra under resan. Kan man flyga till Hong Kong och sedan ta sig dit relativt snabbt och enkelt eller finns det någon annan flygplats i närheten? Behöver man boka i förväg att hoppa eller är det bara att åka dit?:D
Visar 2 resultat
Ditt svar

Vänligen först för att skicka.