Asien from Januari 2017

0
0

Jag och min pojkvän har planerat att resa till Asien i början av Januari. Än så länge har vi ett flyg till Amsterdam där vi ska fira nyår. Men vi har svårt att bestämma oss vilket land i Asien vi skall börja i och vad för rutt man skall satsa på. (tänker ca 3 mnd)Vi funderade på börja i Bangkok,(känns lagom turistigt så man inte är allt för vilsen i början) men det var någon tusenlapp billigare med Peking och Hongkong. (Vilket känns som städer man lättare kan känna sig vilsen i)

Någon som har några tips att dela med sig av eller som själv funderar på Asien i vinter?

0
0

Nu tror jag inte att det har så stor betydelse om ni åker till Hong Kong eller Bangkok i hur vilse ni kommer att blir. Det är två städer där båda har ca 7 miljoner invånare. Peking däremot är nog lite jobbigare, då måste ni även ansöka om visum.

Vädret är en faktor ni kan väga in. Hong Kongs temperatur kommer som bäst upp i ca 20 grader på vintern. Men om det inte är riktigt varma sommartemperaturer ni vill ha direkt och ni vill se Hong Kong så ser jag inte problem med att börja där. Annars är Thailand och dessa länder runt om kring perfekta att besöka i på vintern, regnperioden är säkert över. Därför hade jag till en börjat plarara in dessa länder (Thailand, Loas, Kambodja och Vietnam)

Annars är det svårt att ge några specifika tips, det finns otroligt mycket att se och göra. Tre månader är länge men tiden går snabbt.! Vad gillar ni och va har ni för plan?

• Fanny
    Tack för ditt svar, vi tog det i åtanke och bokade flyg till Bangkok till att börja med. De länder du rabblade upp där efter låter ganska standard och ungefär de vi har tänkt oss. Möjligtvis Bali också. Vi vill ta det lugnt men samtidigt upptäcka och se mycket saker, dock ingen stress. Träffa nya människor och inte bara vara för oss själva.
0
0

Jag och min pojkvän ska till Asien i vinter :D. Vår rutt blir Köpenhamn, Sri lanka, Andaman Islands, Filippinerna och japan och sen förmodligen tillbaka till Filippinerna i någon vecka. Hoppas det gav er lite inspiration 😀 Annars är Bali fint, Malaysia finns det massor att göra. regnskogar osv. Det enda jag inte rekommenderar är Langkawi i Malaysia, galet turistigt vilket var synd…

Visar 2 resultat
Ditt svar

Vänligen först för att skicka.