Förslag på förbättringar

3
0

I den här tråden går det bra att komma med förslag på förbättringar för backpacking.se!

0
0

Hej,

Tack för din feedback.

Om du klickar på en medlem så kommer du till deras medlemssida (både här och på gamla forumet) och där finns resedagböcker (även gamla om de valt att importera dem). Om man söker (se högersidan) efter t.ex. din användare så kommer du högst upp i sökresultaten. Möjligen det inte funkar för alla, det är Google-sök, men de lär bli bättre inom kort i så fall tror jag.

Bilder till resedagböckerna är så nytt än så länge så Google har troligen inte hittat dit än. Sen är det ju bara de som valt att importera både resedagböcker och bilder som syns.

Att behålla den gamla sidan var inget alternativ. Den var skriven med en uråldrig kod och de fanns en del buggar som hade kunnat ta väldigt lång tid att fixa, med osäker utgång.

Det vi har fokuserat på är att behålla alla fina tips som finns i artiklarna och på det gamla forumet. Många kommer in och läser där, en del av dem kanske hittar hit till det nya forumet om de undrar något. Vi strävar väl egentligen inte efter att bli Sveriges största reseforum igen, ett lagom tempo med kvalitétstips låter bättre 🙂

 

 

0
0

Obefintligt intresse ser jag så jag slänger ut frågan…

När kommer forumet att förändras så att inte allt är i en kladdig vit dimma där det inte går att urskilja vare sig vem som postat vad, vem som svarat eller i vilken kategori.

Inför lite färg, avgränsningar och design tack. Det är 2017 snart…

Varför finns ingen profilsida värd namnet?

Ni raderar ett 12 år gammalt forum och all dess information för att istället komma fram med detta??

Det gamla forumet var fult, gammalmodigt och stendött. Men detta är ju precis likadant. Jag fattar ingenting, verkligen ingenting.

Se på reseguidens forum och profilsidor och lär.

Kommer någon förbättring eller är det detta som är ”nya” backpacking.se ??

0
1

Hej Andreas,

Under Forum kan du se både vem som postat och i vilken kategori. För att se vem som svarat måste du gå in på tråden. Vad gäller designen så har vi inget nytt inplanerat där, har du några specifika tips kan vi fundera på dem…

På profilsidan syns så mycket som du själv lägger in. Om du inte lägger in någon information så syns det inget heller. Utöver det syns dina resor/resedagboksinlägg och senaste forumaktivitet. Vad tycker du mer ska finnas?

Alla trådar på det gamla forumet finns kvar (finns en länk i menyn också). Trådarna är låsta så det går inte att skriva nya saker där.

0
0

Det är inte lätt att söka på en gammal användares resedagböcker nu.

På den gamla sidan hitta man direkt den man sökte på under resedagböcker.

Även bilderna som lades upp är svåra att hitta det finns inga länkningar på den resans bilder om man söker på en resa.

Ni skulle ha putsat upp den gamla sidan o behållit det som var bra med den.

Jag var väldigt aktiv här för en 5-12 år sen o skrev väldigt mycket.
Men när dom nya ägarna kom så blev det ingen ordning inget fungerade o intresset från många av oss att va här försvann.
På den tiden var vi väldigt många duktiga medlemmar här på Backpacking som var väl insatta i olika länder, hur det fungera o massor av fina tips kom från oss o snabba svar.

Vi blev utsedda till Sveriges bästa reseforum på den tiden.
http://www.expressen.se/allt-om-resor/har-hittar-du-basta-resforumet-pa-natet/

Jag fick sätta det inom parentes för att komma till rätt sida, kul att följa debatten
på sidan hur vi var som en familj här på backbacking då.
(http://www.backpacking.se/forumet/?PostId=183688)

Hälsningar
Backpacker

 

Visar 4 resultat
Ditt svar

Vänligen först för att skicka.