Är vår resplan rimlig eller dödsdömd? Samt gärna fler tips

0
0

Hallå där!
Jag och min pojkvän ska ut och resa i sommar och har äntligen bestämt oss för att våga oss ut på en halvgalen resa i ungefär 9,5 vecka i östafrika sommaren 2017. Vår resplan är att starta i Zambia (se bland annat Viktoriafallen), sedan fortsätta till Malawi (Lake Malawi och Likoma) upp till Tanzania och sedan Uganda där gör vi det klassiska: safari, gorilla trekking och sedan ett flyg till Zanzibar för att götta sig i ca en vecka innan det är dags för hemfärd.

Min fråga är då om denna resplan är alldeles för galen och att vi kommer stressa ihjäl oss genom allt, eller är det möjligt att genomföra bara det att vi kanske inte hinner se allt som går att se ?

Eftersom vi är sjukt oerfarna och det här är vår största resa hittills tar vi gärna emot alla tips som ni har, både vad det gäller camping samt vilken gear vi borde tänka på att ta med oss och vad vi verkligen INTE kan missa att se när vi är på plats!

Tack på förhand!

0
0

Hej!

Det låter som ni har minst två veckor på varje ställe? Det låter inte som att stressa ihjäl sig precis 😉

Visar 1 resultat
Ditt svar

Vänligen först för att skicka.