Resa sommaren 2018 - tips!

0
0

Hej,

Jag är en tjej på 28 år som hade tänkt fara och resa i Asien här i vinter, och stanna ett bra tag 6-12 månader. Men pga en del omständigheter blev det uppskjutet till i sommar.

Nu behöver jag hjälp, över vart jag ska åka. Eftersom det är lågsäsong på många ställen i Asien plus att jag spenderat 6 månader i Asien redan, funderar jag på att fara till Sydamerika istället. Men är lite osäker att åka som ensam tjej och även hur lätt det är att hålla budget där. Har tänkt resa länge så vill backpacka billigt.

Hjälp mig – tips och råd. Vart ska jag åka? Ska jag försöka mig på båda? Någon som varit både i Asien och Sydamerika som kan jämföra vad som är bäst?
Jag trivdes väldigt bra i Asien men många av de jag träffade sa att Sydamerika är ännu bättre.

Tack på förhand,
Sofia

0
0

Det är inte farligare i Sydamerika än Asien att resa som ensam tjej! Idioter finns överallt på jorden, det gäller bara att inte träffa på dem?de är utspridda över hela jorden tyvärr!

0
0

Hej!

Om du är ute på resande fot mer än 6 månader skulle jag absolut passa på att se både Asien och sydamerika. Passa på när du har chansen! Sen tycker jag att man får mkt bra information om hur de är på plats i olika facebook grupper. Tex om du ska till Fillipinerna, gå med  i gruppen ” Svenskar i Fillipinerna” och ställ din fråga om ett specifikt ställe.
Det bör finnas grupper för många länder på facebook!

 

 

0
0

Hej,

 

Håller på att planera en resa till Sydamerika till sommar. Utbytar gärna idéer 🙂

Visar 3 resultat
Ditt svar

Vänligen först för att skicka.