Backpacka i Thailand höst 2018

0
0

Hej allesammans! Jag har blivit supersugen på en backpackingresa i Thailand och tänkte att den skulle äga rum nu i höst. Kan tänka mig att vara borta 1-3 månader. Jag tänkte bo billigt eftersom jag hellre vill lägga pengarna på massa äventyr och aktiviteter. Skulle gärna vilja resa med en tjej, ålder mellan 18-22 år. Hör jättegärna av dig om detta låter intressant!

0
0

Märkligt nog så alla som vill resa till Asien och leva billigt väljer att resa på hösten, eller våren, aldrig under den svenska sommaren. Vill man leva billigt i Thailand, hitta billiga boenden lätt och slippa så mycket turister. Då åker man under regnperioden. Priserna är ofta 50% och ibland kan man förhandla ner dem ännu mer. Åker du till Kambodja, och Sihanoukville så kostar en strand bungalow mellan $15-25 under högsäsong och under lågsäsong mellan $5-10. Man kan göra mycket kul för de pengar man sparar där. Och priser över lag är lägre under lågsäsong.

Det regnar inte hela tiden, de har fixat det så smart så det regnar mellan ca 17:00 – ca 03:00 men hela dagarna är det sol och skönt, på kvällen är man kanske ändå inne på någon bar och på natten bör man ju sova en stund. Jag brukar kolla klockan och dra hem omkring 16:30 om jag är ute för kl. 17:00 kommer regnet 🙂 Det kommer ofta skurvis med lite uppehåll då och då. Men när det regnar så är det heavy rain 🙂 Om jag är ute och kör MC lite längre hemifrån och det börjar regna och jag inte hittar något skydd snabbt så är jag genomsur på några sekunder, men efter en stund slutar regnet och solen kommer fram och torkar mig helt torr på ca 30 min. Dessutom är temperaturen skönare den här tiden, regnperioden i Thailand varar från i början av maj till i slutet av september.

Slacker Lan

  • Gäst svarade 6 år sedan
  • Senast redigerad för 6 år sedan
0
0

Hej! Är en tjej på 19år och vill jätte gärna dra till asien nu i höst hade tänkt oktober och komma hem januari för att börja plugga. Åkte till Vietnam i en månad i mars och blev helt förälskad och vill gärna åka igen. Jag bor och jobbar i Stockholm om du fortfarande är upp for it är det bara att skriva!

 

0
0

Hej Filippa!! Jag har länge nu letat efter en reskompis till att resa med i Asien nu i höst, om du endast vill till Thailand så funkar det för mig med men hade från början tänkt mig Filippinerna och Bali också. Om du tycker jag verkar intressant att dela din resa med så skriv till mig på Facebook eller instagram där jag heter juliatengwall. Där kan vi prata mer, hoppas du hör av dig ☺️

Visar 3 resultat
Ditt svar

Vänligen först för att skicka.