Hej! Jag har länge nu letat efter någon att backpacka med i Sydostasien nu i höst 2018. Vill komma iväg september-oktober och vara borta på obestämd tid men kan tro att 2 månader skulle vara lagom. Jag vill se ställen som Filippinerna, Thailand, Bali och Singapore med mera.
Jag är väldigt öppen för förslag och vill upptäcka massor samtidigt som en dag på stranden är lockande. Jag är en glad tjej på 19 år och tog studenten i somras, det börjar bli dags att boka och planera nu om man vill komma iväg i höst så om du känner dig sugen på detta och går i samma tankar så var inte rädd att höra av dig. Jag själv är väldigt positiv som person och skrattar mycket, tror inte vi kommer få många tråkiga stunder tillsammans om du också är det! ?
Du kan både höra av dig här och på instagram där jag heter Juliatengwall. Hoppas vi hörs!
-
Hej Julia! Är själv en tjej på 19 år som planerar att åka till Asien nu till hösten och planerar att åka i november/december (beror på hur mycket pengar jag kan jobba ihop) och vill också gärna resa med en resekompis. Jag hade däremot som tanke att ta mig ner till Australien, inget som du intresserar dig av? //Julia
- Du måste logga in för att kunna kommentera
Tjena. Jag tänkte ta min första resa till Thailand nu i oktober. Jag har inget direkt färdplan klar men jag vet att jag vill se och göra så my ler jag kan typ. Och som du beskriver flera länder vore verkligen grymt. Bara hojta om du vill ha en reskompis 🙂
- Simon Jonasson svarade 6 år sedan
Jag reste till Bali och Thailand förra året och det var den bästa resan jag gjort! Jag funderade på att åka tåg runt om i Europa eller bila men jag skulle också kunna tänka mig att resa i den delen av världen en gång till. Vad gillar ni att göra? Tips på fina hotell, stränder m.m?
- Annie Svendén svarade 6 år sedan
Du borde läsa backpackerromanen Hippiespåret. Kul och inspirerande om att backpacka. Har även karaktären The backpackerkiller i romanen… finns på bokus.
(The Hippietrail är namnet på rutten över land från Europa till Indien)
- Fredrik Sandberg svarade 6 år sedan
Hej! Jag tog också just studenten och känner att jag är såå redo att för att resa!!. Min plan har varit att åka till Sydostasien i september/oktober och vara borta 3 månader. Hade velat börja i Indonesien och resa vidare till länder som Thailand, Malaysia, Vietnam, Filippinerna, Kambodja, men är väldigt flexibel och är öppen för det mesta 🙂 Om du är intresserad så kan vi jättegärna prata vidare på fb!
- Hanna Andersson svarade 6 år sedan
Hej, jag backpackade förra året i Sydostasien och är nu sugen på att åka igen! Jag är mest intresserad av Indonesien, Kambodja, Vietnam, Laos, Malaysia och Myanmar men gärna andra länder också!
Jag hade tänkt åka i September/Oktober och vara borta i allt minst 3+ månader. Jag bor i Göteborg och är 21 år.
Jag är också väldigt flexibel, hör av er om ni är intresserad så kan vi snacka vidare här eller på Facebook 🙂
- Rikard_e svarade 6 år sedan
Har någon funderat på att resa tillsammans med andra i en organiserad gruppresa och kanske på det sättet träffa andra resesugna?
Här på Backpacking finns en sida med lite förslag på resor https://www.backpacking.se/aventyrsresor/ där de tipsar om G Adventures, någon som rest med dem?
I Sverige har jag kollat på att själv plocka ihop en resa antingen med Kilroy https://www.kilroy.se/destinationer/asien eller att ta en gruppresa med The adventure crowd http://www.theadventurecrowd.se/singelresor/
Tar gärna emot fler tips och förslag och pratar gärna på fb, snap eller vad som 🙂
- Annie Svendén svarade 6 år sedan
Vänligen logga in först för att skicka.