Nya Zeeland / Australien höst 2017

0
0

Hej på er,

Tänkte kolla om det är någon/några som har samma funderingar som jag har.

Jag funderar på att åka till Nya Zeeland alternativt Australien till hösten, har tänkt att jag skulle jobba och resa runt. Har hört så mycket bra från många av mina kompisar om båda länderna, så därför har jag inte kunnat bestämma mig än. Ni som varit i något eller båda av länderna får gärna skriva vad ni tyckte.

Jag är en kille som är  26 år gammal och har väldigt lätt för att lära känna människor.

Hör gärna av er om ni har liknande funderingar 🙂

• Tobias Dahl
    Tja! Jag sitter med samma planer,har planerat att åka till Nya Zealand men har ingen aning om vart man ska börja?, tänkte nord ön till och börja med,hade tänkt åka nån gång i början av november,men är ganska flexibel ,tänkte backpacka o jobba lite,hade du tänkt stanna länge eller hur ser planen ut?
0
0

Jag har varit i båda länderna och kan sammanfatta såhär:

I Australien är resenärerna yngre, typ 18-23 i genomsnitt.
I Nya Zeeland är det ett bredare spann på resenärernas ålder.

I Australien är det fest som gäller, i alla fall om du tänkt resa längs östkusten!
I Nya Zeeland är det fest i vissa orter/på vissa hostel, men ett större fokus på naturen eller äventyrsuppelvelser (bungy jump, sky dive, rafting, vandring).

Sååå… det beror helt enkelt på vad du vill göra/uppleva under din resa! 🙂

• Joel
    • Joel
    • 3 månader sedan
    Bra sammanfattning! Håller helt med. Kan lägga till att Australien är även lite varmare och erbjuder lite mer sol. Nya Zeeland kan dock ha fantastiskt väder under deras sommar, men det är lite mer osäkert.
Visar 1 resultat
Ditt svar

Vänligen först för att skicka.