Reskompis till Asien 2017/2018 - 4-6mån

0
1

Hej på er! Johanna heter jag och fyller 24år i sommar. Jag har länge drömt om att backpacka och har nu äntligen bestämt mig för att åka i vinter.

Jag tänker mig att cirka 4-6månader hade varit skönt att vara borta, om det är någon som har tänkt att åka kortare än det så är jag glad för sällskapet under den tiden. Att åka runt november eller december passar nog rätt bra om man tänker på Asiens regnperiod, men jag är flexibel.

Jag har tänkt mig länder som Thailand, Kambodja, Loas, Vietnam, Malaysia, Bali och Filippinerna. Australien eller Nya Zeeland hade också varit spännande? Men kanske är för dyrt. Jag är alltså öppen för förslag och bollar gärna idéer om resrutt osv med den/dem jag åker med.

Jag vill alltså besöka många länder och platser men utan att det känns som att man hela tiden bara tar sig från punk A till B. Annars så gillar jag att hitta på saker, uppleva nya fina platser, besöka vattenfall och göra olika aktiviteter. Samtidigt som jag vill ha semesterkänsla och bara kunna koppla av och ligga och sola på stranden hela dagen.

Detta härliga äventyr vill jag gärna uppleva med någon/några, så om du har ungefär liknade planer så är det bara att höra av dig ?

  • Edvin Eriksson
    Är nyfiken på vad som sker med alla intresseanmälningar, har ni någon gemensam grupp ni skriver i eller något?:)
0
0

Hej på er! Jag befinner mig just nu i Kanada för att i början av november flyga över till Thailand eller Vietnam. Inte skrivet i sten vart än. Tänkte ägna en månad där innan ja tror de börjar va läge att åka hemåt igen efter drygt 3månader ute.

Jag vill ha en lugn & skön resa, mycket upplevelser men känner inte för att göra denna månad till party. Hellre uppleva platser, äta god mat, hiking & långa promenader om möjligt. Jag är resvan! 🙂

Någon av er som svarat här, som är intresserad av detsamma så kan ni ju skriva till mig!

0
0

Hej Johanna!! har du hittat någon att åka med ännu? Reser ensam till Thailand i början av januari har jag tänkt mig, är sugen på att få uppleva flera av ställena du beskriver, är helt öppen för förslag så långt pengarna räcker!!! Är du sugen på att kanske resa vidare tillsammans så hör gärna av dig 🙂 mysan olsson på fb! Eller här 🙂

 

0
0

Hej, är redan och backpackar i Asien just nu, ska åka iväg till myanmar den 26e och är där i ca en och en halv vecka för att sedan åka till norra Thailand och ner mot vienne i laos, sedan över till Kambodja:) söker en reskompis för delar eller hela resan så hör gärna av er om ni är intresserade! 😀

  • Hanna Sundberg
    Hej Sophia! Jag ska backpacka i asien i januari och börjar i Burma, men är osäker på resrutten därefter. Hur tar du dig till Laos enklast från Burma? Läste att om man flyger in till Burma måste man även flyga ut ur landet, och vad jag ser behöver man mellanlanda i Bangkok för att ta sig vidare till Laos? (eller typ vilket land som helst..) Sjukt tacksam för svar!!
0
0

Halloj allihopa 🙂 har också planer på Asien i slutet av dec/början av jan 2018. För första gången tänker jag åka själv då jag inte får någon av mina vänner med mig, känns lite läskigt så hade varit skitkul att ha någon/några att möta upp eller iallafall spendera en del av resan ihop med. Min tanke först var att återgå till Thailand igen som mitt hjärta slår lite extra för, men är helt öppen för förslag. Philippinerna locka också väldigt. Skriv gärna på fb om någon är intresserad 🙂 mysan olsson heter jag där!! Från halmstad!

0
0

Hejsan jag är riktigt sugen på att åka i väg och höst ca 2-3 månader och resa i Asien och vill gärna hittelön en kompis att åka med. Hör gärnav av er om ni är  sugna kram

A.boman96@Gmail.com

0
0

Hej, precis till alla platser jag vill åka till! Är en nybörjare och mina vänner har inte råd eller tid och följa med mig, så det skulle vara sjukt nice och följa med dig! 🙂 Hör av dig gärna, heter Kate Pettersson på fb. 🙂

0
0

Hej

Jag har liknande planer. jag är van att resa ensam/med andra och backpacking. men det är alltid säkrare och roligare att ha sällskap.

har har planerat kring vilka platser är värda att besöka men jag är alltid öppet för förslag.

när har du tänkt åka iväg?

hör gärna av dig via min email adress. att skicka pm fungerar inte här.

Tack

happy.hale@hotmail.com

0
0

Sitter och planerar en liknande resa till Asien och slippa denna vinter i Kiruna och tänkte köra denna resa i backpackerstuk. Spontant resande är det bästa. Ta ut alla semesterdagar och dra.

Har även som delmål att hälsa på en gammal kollega som byggt hus i norra Thailand med pensionen på denna resa.

Skriv på Facebook vettja  Facebook.com/jpsft

0
0

Hej där! Har precis samma planer, så hör gärna av dig om du vill! 🙂

 

0
0

Jag och en kompis kommer göra samma vi är 20! tänkte oktober i år! skriv på facebook om du är intresserad Filip Kaa Söderberg

  • Johanna Fyhr
    Skriver till dig på fb :)
  • Jakob Lindén
    Jag är också intresserad av att resa i Asien till hösten tänkte dra iväg i augusti/ september. Hör av er om ni är intresserade. Mvh Jakob
Visar 10 resultat
Ditt svar

Vänligen först för att skicka.