Boende i Rio De Janerio
Hej, Skall ner till Rio nu i december och har börjat fundera lite ang boende. Kanske lite sent, men men. E de nån som har nått bra ställe att rekomendera. Tack på förhand!
också intresserad!
Hotel Toledo två kvarter från Copacabana. 40-50 dollar natten, bra standard, bra frukost och oslagbart läge.
om man inte bums maste bo pa copacabana/ipanema sa har hotel unico i flamengo helt ok dubbelrum for 60 real. mvh - Henrik
Nämner som tidigare Magnus som har ett litet "svart hostel" på Copacanbana. Bodde där med min flickvän i 2 veckor och hade en otroligt kul tid! Mest svenska men man har jäkligt kul ihop, allt finns, tvättmaskin, kök, internet, billigt OCH GRATIS CAIPRINIA! Maila till nonamestay@hotmail.com, jag hoppas att han finns kvar och har kvar hostlet. Hoppas att detta e ok för Magnus om han nu läser det, lite marknadsföring!! ******************Tidigare inlägg*************** "Nar man kommer till Rio så känns allt bara för stort och för mycket folk, och alldelses för varmt. Därför vill jag tipsa om en svensk kille som driver ett vandrarhem i ett lägenhetskomplex vid Copacabana i Rio. Ta Copacabana bussen från flyget och kliv av vid Othon palace. Bara en gata in från stranden så håller han till, på 12:e våningen, både hiss och vakter finns! Kostar 20 real per säng i sovsal eller 50 real för ett dubbelrum (1 real är cirka 2,50 kr). Skriv till honom först (nonamestay@hotmail.com), eftersom det verkar som om det alltid är en massa folk där. Ska du dit under karnevalen så har han flullbokat fler månader i förväg. Magnus är en trevlig prick och kan ge dig tips och råd om det mesta som gäller Rio och Brasilien! Ha en kul resa!" "Maila magnus på nonamestay@hotmail.com har ett helgrymt hostal ca 50 m från Copacabana beach kostar ca 20 reals/natt = 50kr" "Hej! finns en kille som heter Magnus som har ett litet hostel ca 100 m fr Copacabana. jag bodde där en vecka i juni och hade en underbar tid. Email nonamestay@hotmail.com"
toppen, jag tar åt mig lite tips jag med inför min resa! =)